Lajv.

Johooo!
Taggar faktiskt imorgon lite. Vi ska nämligen fara och lajva på gammlia från 9 till 11. Lär nog bli roligt(även fast inforamtion kom ut lite väl sent. Typ idag.) Då jag inte gjort det på riktigt förrut. 
 
För er som inte vet vad det är:
I levande rollspel(lajv) försöker varje deltagare åskådliggöra en påhittad person, kallad rollperson, roll eller figur, i tal och uppförande. Levande rollspel skiljer sig från vanligt rollspel (bordsrollspel) genom att man använder rekvisita och fysiskt agerar vad rollpersonen gör, och från exempelvis improvisationsteater genom att agerandet normalt sker utan publik.
 
Vi ska iallafall vara med några från universitetet(?) som ville göra det här med oss. 
Men det var några i klassen som ville vara på lektion istället då vi har individuellt val(vilket oftast är väldigt roligt) så dom kommer kanske dit senare medans några av oss far dit från början.
 
Nu blev det här ett himla långt inlägg. Men tänkte kompencera för att jag inte skrivit något inlägg tidigare idag.
Nu vet jag inte rirkigt hur bra ni kan se på bilden men jag köpte får några veckor sen ett "nagellack" fast ändå inte. Det heter iallafall growth booster och är mer som något som torkar in i naglarna och gör så att dom växer, Det gillar vi!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0