del 9

”Kan vi gå hem? Jag är lite trött.” sa jag och flyttade blicken från Alex till Lissa.

Jag trängde fram ett falskt leende som jag hoppades såg äkta ut.

”visst.” Hon tog min hand i sin och vi började gå. Alex följde efter några steg bakom oss.

Yrseln började komma tillbaka eftersom jag hade lite blodförlust och hjärnskakning. Men inget farligt så jag hade fått fara hem från sjukhuset. Jag skulle bara vial några dagar nu.

Jag tvärstannade och satte händerna för ansiktet. Lissa tittade förskräckt på mig.

”vad är det? Varför stannade du?” hon flyttade på lite hår som hängde ner i mitt ansikte.

”jag blev bara lite yr, det var allt. Det är okej, vi kan fortsätta gå nu.” Vi gick vidare och kom fram till ett övergångställe.

På andra sidan stod nästan hela klassen. De tittade på oss. Ingen av dem visste vad som hade hänt mig. De hade tystnat när vi kommit och nu stod de och glodde, på mig.

”är det okej?” frågade Melissa och drog lite i min arm.

Jag sa inget, jag bara kollade på dem och sen ner i marken.

Lissa släppte min hand och gick över vägen till de andra.

Man kunde se på Lissas rörelser med armarna att hon började bli upprörd.

Samtalet pågick inte så länge utan hon var snabbt tillbaka.

”Vi tar en annan väg.” sa hon samtidigt som hon stoppade in sin arm under min och började gå åt andra hållet.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0