bättre sent än aldrig right?

del 2

Det hade varit Alexander. Alex. Min bästa kompis Melissas, Lissas, storebror som bara är 16. 1 år äldre än jag. Jag hade varit hemlig kär i honom i flera år.

Han hade kommit in i caféet och jag stod bakom kassan. Det hade nästan varit tomt och jag jobbade själv eftersom min kollega var på lunch och min chef var bak på sitt kontor och kunde inte höra något.

Alex hade kommit fram till mig med ett leende på läpparna. Han gick bakom disken och fram till mig jag hade sagt att han inte fick vara där. Men han hade inte lyssnat. Han hade kommit närmare mig. En konstig känsla hade dykt upp i min kropp om att jag skulle akta mig från honom. Jag backade några steg och stod mot väggen men han fortsatte bara gå närmare mig.

Han stod nästan på mig och ingen av oss hade sagt något. Vi bara stod och kollade på varandra. Han hade gröna glänsande ögon, jag kunde se i dem att det var något han ville eller tänkte göra. Något som inte var bra.

Jag försökte putta bort honom men han tryckte sig bara närmare. Han var så nära att jag kände hans andedräkt mot mitt ansikte. Jag kände en stark lukt av alkohol. Kanske även en antydan till mint som om han försökt dölja att han druckit. Jag försöket smita åt sidorna men när jag vred på mig var hans arm på högra sidan om mig och en vägg på den andra.

Han hade inte sagt ett ord sen han kom in och han visade ingen antydan att göra det heller.



Kommentarer
Anonym

Hejsan kika gärna in hos mig och ställ en fråga till örebros näst största bloggerska! frågestunden avslutas ikväll 22:00, så skynda in!:)

2010-12-05 @ 19:44:17
URL: http://kriistiinjonsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0