cycklar....

Cycklar...
jag skulle cyckla med frida till Maxi idag vid typ 13.00,jag skulle cyckla med min och hon med hennes(ofc) , så vi tog och skule pumpa min cyckel när vi tagit upp den. jag pumpade och pumpade och pumpade bakhjult men inget hände så då fick frida hjälpa mej, men då såg hon att den hade punka så då tog jag mammas cyckel som inte behövde pumpas, så vi cycklade iväg men då kom vi till en backe, då sa frida att jag skulle he på den tyngsa växeln(21) så då gjode ju jag det, men det blev tungt i uppförs backen så jag växlade till den lägsta, men då gick det ganska mkt lättare, för lätt så jag satt på lite mer växel men det blev ingen skillnad, så jag stannade och kollade på cyckeln och då var kedjan var borta, så jag kollade bakot och såg att den låg där på marken, jag gick och hämtade den och försökte sätta ihop den men det gick inte så bar så jag smsade till min pappa och sa att den gått av då ringde han och sa att jag skulle gå hem och ta minicyckeln så jag gick hem och bytte men då var sadeln för hög, jag och frida försökte att sänka den men det gick inte så vi bad simon(min storebror) komma och hjälp oss, men ha sa att den rostat och att han skulle gå upp och hämta en olja, men det funkade inte så det slutade med att frida fick skjuts mej dit och jag henne hem, men när jag kom hem såg jag att nyckeln till minicyckeln var borta och det var den cyckeln som mamma använde som liten...
så dom(mamma och pappa) skulle gå på promenad den vägen jag åkte, men dom fick för sig att jag hade cycklat hela vägen och låst minicyckeln där och att jag hade den hemma (men jag hade ju inte cycklat) så dom gick en annan väg, så den ligger ute ngn stans, men dom hittade en extra nycklel, men när man låst upp cyckeln så fasnade nyckeln där... men aja vi for typ halv 3 när vi skulle farit vi 1. vi kom hem vid halv 5.....


Kommentarer

palla vilken jobbig dag men kan ha med cycklar!

2009-04-21 @ 20:25:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0